Familiefirmaet med erhvervserfaring siden 1938

Fri fragt ved ordrer over DKK 750,00

Find den perfekte symaskine hos os

Handelsbetingelser

Levering

Alle varer sendes med GLS. Lagervarer sendes så vidt muligt samme dag som de er bestilt. Hvis det leverede ikke svarer til fakturaen, skal Guldager & Sønner Aps have besked i rimelig tid efter modtagelsen af varerne, da det ellers vanskeliggør efterforskningen. Bliver Guldager & Sønner Aps ikke kontaktet inden for rimelig tid, betragtes ordren som korrekt leveret.

Fast fragtpris på 60,- dog er der fragtfrit ved ordrer over DKK 750,00 inkl. moms. Der sendes kun til adresser i Danmark. Der tilkommer ekstra omkostninger ved levering til Grønland og Færøerne.

Fragt og leveringstider
Når du bestiller varer fra Guldager & Sønner Aps sender vi dem altid forsikret og så hurtigt som muligt. Det betyder, at du som kunde kan forvente en kort leveringstid på langt de fleste varer, købt hos os.
• Leveringstiden på varer som er på lager er 1 – 3 dage.
• Leveringstiden på varer som bestilles hos forhandlere i Danmark er 3 – 5 dage. Der tages forbehold for manglende lager hos leverandører.
• Varer som skal bestilles hjem fra udlandet, vil der som udgangspunkt være en leveringstid på ca. 10 – 12 dage.
Vi håber, at ovenstående giver et indblik i de forskellige leveringstider, og vi gør alt hvad vi kan for at oplyse omkring disse. Er dine varer længere tid undervejs end forventet, er du velkommen til at kontakte os på mail eller telefon.

Er din leveringstid overskredet kan der i særlige tilfælde laves en opgrade i din ordre hvilket betyder, at vi tilbyder en bedre vare til samme pris.

Ved bestilling af både lagervarer og varer som er angivet som bestillingsvarer, forbeholder Guldager & Sønner Aps sig ret til enten, at sende ordren delvist eller samlet når bestillingsvarerne er på lager.

OM GULDAGER & SØNNER APS

Guldager & Sønner Aps er en moderne symaskineforretning med tilhørende reparationsværksted. Vi fører et bredt sortiment af symaskiner og tilbehør/reservedele til alle slags symaskiner. Vi har mere end 75 års erfaring indenfor symaskinebranchen.

På vores hjemmeside finder du et udpluk af vort brede sortiment. Søger du noget som ikke er på hjemmesiden, så er du velkommen til at kontakte os for yderligere oplysninger eller komme forbi vores forretning på Ryesgade 31, 8000 Aarhus C.

Du er altid velkomme til at ringe til os på +45 86 13 41 66

PRIVATLIVS POLITIK

Cookies

En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (f.eks. et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er.

På www.guldager-symaskiner.dk anvendes log statistik med det formål, at optimere websitet og dets funktionalitet.

Personlige oplysninger

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger kun med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Guldager & Sønner Aps og opbevares i 5 år (5 år pga. krav fra bogføringsloven), hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke således, at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysningerne afgivet til Guldager & Sønner Aps videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Som registreret hos Guldager & Sønner Aps, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig.
Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Guldager & Sønner Aps via e-mail: guldager-symaskiner@mail.dk.

REGLER OG BETINGELSER

Bestilling

Alle priser på websitet er inkl. moms og andre afgifter. Når du handler med Guldager & Sønner Aps på www.guldager-symaskiner.dk indgås aftaler på følgende sprog: Dansk

Hvis du ønsker at modtage et nyt eksemplar af din ordrebekræftelse, kan du sende en mail til guldager-symaskiner@mail.dk

Betaling

I webshoppen kan der betales med:

  • Dankort / Visa/Dankort

Der tages ikke gebyr ved betaling med dankort på guldager-symaskiner.dk

Betales der med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1000 kr. når dit Dankort misbruges ved brug af pinkoden. Ved de betalingsmuligheder hvor der bliver lagt et gebyr oveni købesummen, fremgår det til enhver tid i parentes ud for hver betalingsmetode.

Data, du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Guldager & Sønner Aps eller andre har mulighed for at læse dataene.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra www.guldager-symaskiner.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Reklamationsret

Privatkøb

Der er 2 års reklamationsret, efter købeloven, på alle produkter købt hos Guldager & Sønner Aps. I de tilfælde hvor det på hjemmesiden fremgår, at der er reklamationsret længere end 2 år, er dette fabriksgaranti, som er stillet af producenten. Skulle en vare gå i stykker ved normalt brug, sendes den/eller afleveres i vores butik, så vidt det er muligt, i original emballage med alt tilbehør og manualer. Viser det sig at varen ikke er i stykker, eller at fejlen ikke kan påvises ud fra kundens fejlbeskrivelse, vil varen blive returneret. Kunden vil derefter blive faktureret fra 250 kr. inkl. moms, såkaldt undersøgelsesgebyr, til dækning af værkstedsomkostninger. Derudover faktureres også porto og efterkravsgebyr dækkende den aktuelle vares vægt.
Hvis der konstateres fejl, repareres varen eller ombyttes, og sendes uden leveringsomkostninger tilbage til kunden. Vi anbefaler at man bruger vores returskema, da dette letter ekspeditionen.

Erhvervskøb (Business to business)

For erhvervskunder gælder det, at der er 2 års. reklamationsret på alle produkter købt hos Guldager & Sønner Aps. Eventuelle fejl og mangler skal anmeldes til Guldager & Sønner Aps straks kunden har opdaget fejlen eller manglen. Viser det sig at varen ikke er i stykker, eller at fejlen ikke kan påvises ud fra kundens fejlbeskrivelse, vil varen blive returneret. Kunden vil derefter blive faktureret fra 250 kr. inkl. moms til dækning af værkstedsomkostninger. Derudover faktureres også porto og efterkravsgebyr dækkende den aktuelle vares
vægt. Erhvervskunder opnår ikke ny reklamationsret ved reklamation og ombytning. Som erhvervskunder betragtes private virksomheder, offentlige institutioner, foreninger, fonde og selvejende institutioner.

Fortrydelsesret

Guldager & Sønner Aps yder 14 dages fuld fortrydelsesret, på varer købt på Guldager & Sønner Aps s Webshop, gældende fra den dag du modtager dine varer. Varen anses for leveret når varen er lagt i forbrugerens postkasse, når den efter aftale med forbrugeren er lagt i et skur eller lignende, i forbrugerens have, eller når den er afleveret på forbrugeren arbejdsplads. Ved brug af pakkeautomat anses leveringen at være sket når forbrugeren afhenter pakken. Ved afhentning i butikken anses varen for leveret når forbrugeren eller forbrugerens repræsentant har afhentet varen.

Der er ikke fortrydelsesret hvis varen er fremstillet efter forbrugerens specifikationer, eller som har fået et tydeligt personligt præg. Plomberede lyd- eller billedeoptagelser eller computersoftware, hvor plomberingen er brudt er der ligeledes ingen fortrydelsesret på.

Du kan fortryde et køb, selvom du ikke har fået varen i fysisk besiddelse. For at få din betaling tilbagebetalt og bruge fortrydelsesretten skal du meddele Guldager & Sønner Aps, Ryesgade 31, Tlf 86 13 41 66, guldager-symaskiner@mail.dk.dk, din beslutning om at fortryde købet. Det er ikke nok at nægte modtagelsen, du skal aktivt give besked om fortrydelse ved at sende et postbesørget brev eller en e-mail. Du har også mulighed for at udfylde og indsende fortrydelsesformularen via vores webshops RMA. Hvis du anvender denne mulighed, kvitterer vi omgående pr. e-mail for modtagelse af en sådan meddelelse.

Når du har meddelt din fortrydelse til Guldager & Sønner Aps, skal varen være sendt retur inden 14 dage.

Varen sendes til:
Guldager & Sønner Aps
Ryesgade 31
8000 Aarhus C

Du skal selv betale de direkte udgifter i forbindelse med tilbageleveringen af varen. (Prisen for at sende en vare retur kan variere alt efter størrelse og vægt) Hvis du nægter at modtage varen, vil udgifter til tilbagesendelse af varen, hvis der har været afholdt sådanne udgifter, blive fradraget i din tilbagebetaling af købesummen. Vare sendt pr. efterkrav modtages ikke.

Når du fortryder dit køb tilbagebetales købesummen herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde købet.

(Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som De benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre De udtrykkeligt har indvilget i noget andet.)

Dette gøres ved en overførelse til din bank konto, når vi har fået varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen. Det er derfor vigtigt, at vi får oplyst dit registrerings nummer og konto nummer.

Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.

Du hæfter for en evt. forringelse af varens værdi, der skyldes anden håndtering end den, der var

nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på.

Det er altid en idé at gemme den originale emballage indtil du har fundet ud af, om du vil beholde det købte eller ej. Emballagen kan nemlig i nogle tilfælde betyde, at varens salgsværdi forringes. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, ansættes prisen skønsmæssigt af Guldager & Sønner Aps ud fra en mulig salgsværdi.

Hvis du vil klage over dit køb, skal du kontakte Guldager & Sønner Aps, Ryesgade 31, 8000 Aarhus C Tlf. 86 13 41 66. I fald det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indgive klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Du finder maksimums- og minimumsbeløbsgrænser på klager samt gebyr for sagens behandling på Forbrugerklagenævnets hjemmeside: www.kfst.dk

Skulle du have yderligere spørgsmål vedr. ordre afgivelse eller lignende er du meget velkommen til at sende os en mail på guldager-symaskiner@mail.dk eller ringe til os på tlf. 86 13 41 66.

Guldager Symaskiner

Ryesgade 31

8000 Århus C

www.guldager-symaskiner.dk

guldager-symaskiner@mail.dk

86 13 41 66

CVR 87661110

—————————————————————————————

Standardfortrydelsesformular

Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende. Du kan vælge om du vil sende fortrydelsesformularen pr. post eller om du vil sende oplysningerne i formularen til os på e-mail. Bemærk at fortrydelsesretten først træder i kraft når vi har modtaget dine oplysninger.

Pr. post til:

Guldager & Sønner

Ryesgade 31

8000 Århus C.

Eller pr. e-mail til:

guldager-symaskiner@mail.dk

Kundeservice: tlf. Tlf.: +45 86 13 41 66

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer:

Bestilt d.:___________________

Modtaget d.:___________________

Kunde navn:

Kunde adresse:

Dato:

___________________________________________________

Kundens underskrift (kun hvis du indsender formularen med alm. post)